Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
Maturita z výtvarné výchovy
Vozný, Martin ; Fišerová, Zuzana (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent)
Vozný, M.: Maturita z výtvarné výchovy. [Diplomová práce] Praha 2019. Univerzita Karlova - Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy, počet stran:85. Diplomová práce se zaměřuje na téma maturit, a to konkrétně na maturitu z výtvarné výchovy. V rámci teoretických aspektů je zkoumáno prostřednictvím kurikulárních dokumentů, školského zákona a k tomu příslušných vyhlášek maturita a její možnosti v rámci formy a obsahu. Součástí práce je rovněž i výzkumná část, která je založena na kvalitativním výzkumu. Ta přináší zjištění, která jsou vytvořena na základě vykonaných pozorováních a realizovaných polostrukturovaných hloubkových rozhovorů s audiozáznamy na předem vybraných gymnáziích. Informace získané z terénu jsou nadále reflektovány a podrobeny patřičnému designu výzkumu, který se opírá o zakotvenou teorii. Audiozáznamy z výzkumných rozhovorů jsou následně přepsány a je provedeno otevřené, axiální kódování dokumentů. Výstupem je vhled do nově objevených vztahů a kategorií, které souvisí s formováním obsahu, formy a reflexe maturitní zkoušky z výtvarné výchovy. Výsledkem práce je vytvoření vlastního designu maturitní zkoušky z výtvarné výchovy, který vychází ze sémantického přístupu. Klíčova slova: Maturitní zkouška, výtvarná výchova, výzkum, vyšší sekundární vzdělávání, kurikulární dokumenty,...
Výtvarné plánování v mateřské škole
Boušová, Veronika ; Kafková, Helena (vedoucí práce) ; Jakubcová Hajdušková, Lucie (oponent)
Diplomová práce se zabývá výtvarným plánováním v mateřské škole tedy plánováním výtvarných činností pro děti předškolního věku. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se zabývá výtvarnou výchovou, její historií, jejími cíli a také plánováním výtvarné výchovy. Dále se zabývá obecným plánováním v mateřských školách a cíli předškolního vzdělávání. V neposlední řadě se také zabývá vývojem dítěte předškolního věku se zaměřením na vývoj kresby a na hlavní znaky kresby předškolního dítěte. Praktická část představuje dvě případové studie výtvarného plánování dle konceptu z teoretické části. První případová studie se týká mého vlastního plánování a propojení výtvarného plánování s plánováním tematických celků v mateřské škole a jejich realizace. Druhá případová studie se zabývá předáváním konceptu výtvarného plánování dalšímu pedagogovi pomocí výukových činností a jeho vlastním plánováním a realizací v mateřské škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výtvarné řady, plánování, dítě předškolního věku, oborový kontext, tematický plán
Srovnání vzdělávacích programů České republiky, Moldávie a Ruska
STRATULAT, Elena
Cílem této diplomové práce je srovnat matematické učivo ve standardních studijních programech pro základní vzdělání třech různých států. Takový výzkum poskytne informace o tom, jaké jsou vzdělávací programy v České republice, Moldavské republice a Ruské federaci. Dalším cílem diplomové práce je porovnat učebnice druhého stupně základních škol zkoumaných zemí na určité téma vzdělávací oblasti Matematika a její aplikace.
Co jste se dnes učili ve výtvarné výchově?
Viktorinová, Michaela ; Novotná, Magdalena (vedoucí práce) ; Kafková, Helena (oponent)
Případová studie se bude zabývat analýzou učiva výtvarné výchovy několika vybraných učitelů ZŠ v kontextu platných kurikulárních dokumentů v průběhu školního roku. Bude porovnávat plánované učivo výtvarné výchovy se skutečnými realizacemi žáků s ohledem na osvojené výtvarné kompetence. Pomocí rozhovorů s vybranými učiteli, analýz dokumentů a shromážděných reflexí prozkoumá, jak učitelé zachází s učivem ve Vv, jak ho transformují do konkrétních výtvarných úkolů, zpětně reflektují a hodnotí práce žáků. Zaměří se i na inspirační zdroje vybraných učitelů. Teoretickým východiskem pro zpracování případové studie budou současné výzkumy, zabývající se aktuálním stavem výtvarné výchovy, oborové didaktiky s důrazem na vzdělávací obsah. KLÍČOVÁ SLOVA oborová didaktika, případová studie, RVP ZV, ŠVP ZV, tematický plán, učivo, výtvarná výchova, vzdělávací obsah,
Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy
Broučková, Kateřina
V bakalářské práci je zpracováno téma Návrh tematického plánu předmětu Odborný výcvik střední odborné školy. Práce se zabývá učební dokumentací, se kterou pracuje učitel odborného výcviku daného oboru. Cílem teoretické části je definování základní učební dokumentaci na střední škole, rozdělení na dokumentaci teoretickou a praktickou. Dílčím cílem teoretické části je charakteristika plánování a projektování výuky. Metodami použitými pro zpracování teoretické části je studium odborných literárních zdrojů, tvorba výpisků a jejich analýza, srovnání a syntéza. Praktická část práce je zaměřena na praktickou učební dokumentaci učebního oboru Kuchař číšník na Střední odborné škole Znojmo, Dvořákova, příspěvková organizace, se kterou pracuje učitel odborného výcviku. Cílem praktické části je tvorba tematického plánu oboru Kuchař číšník pro předmět Odborný výcvik a písemné přípravy na vyučování daného předmětu. V praktické části jsou využity metody srovnání tematického plánu předmětu Odborný výcvik se školním vzdělávacím programem a poznatky z pedagogické praxe. Praktická část slouží jako metodický návod pro začínající učitele odborného výcviku, jejich orientaci v praktické učební dokumentaci a práci s ní.
Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole
Horák, Filip ; Hník, Ondřej (vedoucí práce) ; Peterka, Josef (oponent)
Diplomová práce Možnosti seminářů tvůrčího psaní na střední škole se zabývá popisem a teoretickou explikací zavedení tvůrčího psaní do výuky na střední škole. Práce je rozdělena do dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se soustředí na autorovo pojetí tvůrčího psaní, na možnosti a součásti tvůrčího psaní jako metody i předmětu výuky. Tato část se také zabývá provázaností výuky tvůrčího psaní s Rámcovým vzdělávacím programem, respektive otázkou, jaký je vztah předmětu ke klíčovým kompetencím a průřezovým tématům. Hlavním cílem teoretické části je pak navržení tematického plánu tvůrčího psaní pro výuku na střední škole. V praktické části jsou představeny konkrétní aktivity a přípravy na hodiny tvůrčího psaní. Praktická část zároveň obsahuje popis průběhu již odučených hodin tvůrčího psaní i jejich reflexi z pohledu vyučujícího i studujících. Cíl diplomové práce spočívá jednak ve zhodnocení využití výuky tvůrčího psaní na střední škole vzhledem k jeho zakotvení v tezích kurikulárních dokumentů, jednak práce zároveň může sloužit jako inspirace pro další vyučující, kteří by se rozhodli s metodami tvůrčího psaní pracovat ve své výuce.
Rozvoj dětského hlasu a hudebnosti
Ponížilová, Veronika ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Alena (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl popsat metody, jakými lze rozvíjet dětský hlas a hudebnost v rámci 1. st. ZŠ. Má sloužit jako inspirační didaktická pomůcka pro učitele. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vychází z odborné literatury a zabývá se hlasovou hygienou, správnou technikou zpěvu (dýchání, postoj, nepřetěžování hlasu). Okrajově se zmiňuje i o poruchách hlasu a správném rozezpívávání. Poznatky z teoretické části chci převést (uplatnit) do podrobně rozpracovaného tematického plánu v části praktické. Závěr teoretické části je věnován rozvoji dětské rytmické tvořivosti. Praktická část obsahuje sestavený tematický plán na jeden školní rok. Je řazena podle měsíců a obsahuje popis nejrůznějších aktivit, sloužících k naplnění každé vyučovací hodiny hudební výchovy v rámci jednoho školního roku.
Srovnání vzdělávacích programů ve vybraných zemích, sousedících s Českou republikou
ŽBÁNKOVÁ, Lenka
Cílem mé práce je porovnat tematické plány výuky matematiky v České republice, Slovenské republice a Německu a pokusit se zjistit, které plány jsou pro tuto výuku vhodnější. V první části jsou stručně popsány vzdělávací systémy jednotlivých zemí. Další část obsahuje tabulky, které porovnávají tematické plány v jednotlivých ročnících. Zde jsem nejprve porovnala německé a české tematické plány a potom slovenské a české. V závěru jsem porovnala očekávané výstupy, kterých by žáci měli dosáhnout. Na úplný konec jsem se zaměřila na mezinárodní výzkumy a úspěšnost jednotlivých zemí v těchto výzkumech.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.